febrer 2021
MISTERIOSA LLUM / Carrer del Balç
Les participants Charo Costa, Sibylle Strodthoff, Jordi Martínez Piñol, Meritxell Solé Figueras i Helena Cortès Laplana, han fet una interpretació de la llegenda de la Misteriosa Llum a través de la fusió del treball de tres disciplines: la ceràmica, la pintura i l’arquitectura. El relat manté una relació mística amb el número tres a través de la Santíssima Trinitat, o la llum que entrà a l’església i es dividí en tres raigs.
L’obra està composta per tres elements: una peça de la ceramista Sibil·la, una interpretació pictòrica de l’aigua feta per la pintora Charo Costa, i una adaptació a l’espai i ambientació per part dels arquitectes Jordi Martínez, Meritxell Solé i la interiorista Helena Cortés, que dona coherència i el fil argumental al conjunt.
La població de Manresa va ser assetjada per la misèria i la fam que provocà una sequera perllongada en el territori. El tema d’una mala època que provoca la pobresa i la mort d’una part de la població no ens és aliè en l’època que estem vivint. La pandèmia ens ha recordat la fragilitat de la condició humana, la necessitat d’ajudar-nos els uns als altres per lluitar contra les amenaces ocasionades per les malalties contagioses que pràcticament havien quedat oblidades. L’aigua com a element purificador i de curació també és un element comú de tots aquests episodis.
Prendre consciència que aquests fets són recurrents al llarg de la història i fer-ne difusió en un moment en què també ens veiem limitats i condicionats per un agent extern a la nostra voluntat ens sembla molt interessant i oportú.