30 set. Símbols trobats – Grup Portolà 10
Hem buscat uns nous llenguatges en l’entorn, uns nous símbols que ens suggerissin realitats paral.leles.
Els hem recollit, a vegades els hem modi!cat, amb la finalitat d’investigar diferents expressions artístiques.
Des de l’evolució de les ombres d’objectes inventats que hem anat pintant al llarg del dia (L’hort d’ombres i Alfabet solar), hem anat apropant-nos a l’entorn i hem elaborat el nostre propi plànol topogràfic (Llibre de calç) per a captar la magestuositat de l’espai que ocupem. Tot allò que podia representar un missatge ho hem seleccionat per a fer una doble intervenció, monotips i banderoles, que expandeixen la nostra veu (Llibre de bosc i Banderoles de símbols).
El contacte amb la nit ens ha permès confeccionar un doble mapa de constel.lacions, a ! de crear uns nous símbols i una nova signi!cació (Hort celeste i Alfabet celeste).
I l’aigua, l’element que ens ha acompanyat de manera abrupta i sorollosa cada dia, ens ha permès investigar sobre la seva acció damunt la terra. Hem recreat la seva intervenció i ens ha mostrat unes formes que ens poden recordar països, continents…. (Alfabet de pedra i Paisatge de pedres).
Presentar aquest treball com un joc expressiu d’interpretar símbols, d’extreure’n signi!cats i d’interactuar davant les obres ens ha fet possible que sorgissin expontàniament unes interaccions amb els nens que feien estada al CACIS paral.lelament amb nosaltres. La seva participació entusiasta ens ha animat a seguir investigant en aquesta línia.
Agraïm la col.laboració d’Aquari Paper
No Comments