26 juny Revista curs AMiC 21-22
Tothom és artista
El projecte AMiC proposa la pràctica educativa com a espai de trobada per assajar diferents disciplines artístiques on el professorat i l’alumnat pugui conèixer millor els llenguatges contemporanis. També vol ser un estímul per tal de treballar diferents àrees del currículum a partir del llenguatge audiovisual contemporani i ampliar l’horitzó d’experiències i coneixements més enllà de la simple experiència estètica per obrir tot un ventall de possibilitats a nivell educatiu.
Aquest curs escolar és el vuitè que s’ofereix aquest projecte als centres educatius de Manresa i comarques del Bages i del Moianès, amb la proposta de desenvolupar un projecte artístic contemporani al voltant del descobriment de l’obra del reconegut artista, Joseph Beuys, la seva relació amb la figura de Sant Ignasi de Loiola i com tot plegat està relacionat amb la ciutat de Manresa. L’artista és recordat per les seves escultures i happenings, que tenien una perspectiva política, de qüestionament i revisió de la societat. Beuys també és conegut per ser un dels cofundadors del moviment Fluxus, la xarxa internacional d’artistes, compositors i dissenyadors que van lluitar contra l’objecte artístic tradicional entès com una mercaderia, i van posar l’exploració artística i l’activisme social i polític al centre de la seva obra.
Des del projecte AMiC creiem que és una oportunitat per explorar noves vies d’accés a l’art i al pensament, a les formes de relació i a la indagació i creació. Una proposta que ens permeti a persones petites i grans acostar-nos a una vessant de l’art, i estimular l’esperit crític, tant dels creadors com dels espectadors.
Aquest curs hi participa alumnat des de P2 a 4t d’ESO, cada centre i el seu professorat adapten i creen les seves iniciatives artístiques en funció de la realitat del seu centre.
Per fer-ne el seguiment realitzem unes sessions de coordinació i seguiment al llarg del curs, on s’ofereixen diferents recursos i estratègies per obrir el ventall de possibilitats al professorat participant.
Així, hem pogut comptar amb la Pilar Parcerisas, l’Enric Mauri, la Nathalie Rey, i com en anteriors edicions, els coordinadors del projecte, la Roser Oduber (CACiS) i el Gabriel Lemkow (UManresa). Amb el suport de l’Ajuntament de Manresa i aquest curs El Museu Comarcal de Manresa.
No Comments