Ochoa, Rubén

Residència 2011 | Efímera 2017
Data
Categoria
Col·lecció CACiS, Efímera 2017, Residència 2011
Tags
Rubén Ochoa

Ruben Ochoa artista mexicano y actual residente en CACiS esta trabajando en sus nuevas obras utilizando materiales de la región, como la terracota de Montserrat y la piedra caliza. El resultado tine un gran valor estético y una extraordinaria adaptación al territorio.

De reconocido prestigio en su país con instalaciones en espacios públicos y privados ha viajado per Europa y Estados Unidos dando conferencias y participando en muchos eventos artísticos. 
la intervención en la que he estado trabajando para el Forn de la Calç (el rescate de una fotografía antigua de uno de los trabajadores de El Forn de la Calç intervenida -con un haiku-, revelada e impresa sobre piedra caliza de la región y que será colocada a manera de instalación/homenaje en cada uno de los hornos principales del centro) estará lista a partir del próximo martes 27 de septiembre del 2011.

 

Decidit a introduir els elements inherents a la regió on esta desenvolupant la seva residencia artística a la que ha estat convidat , Rubén Ochoa comença a experimentar amb materials de la zona centrant-se especialment en les pedres de calç– similars a les extretes de la pedrera d’un antic forn- i amb les que finalment utilitza la tècnica de revelat i impressió fotogràfica sobre pedra- modificada i adequada per ell mateix basant-se en fórmules del segle XIX-

Si bé és cert que aquesta particular tècnica ha estat utilitzada en projectes anteriors del mateix autor -Bestiario ( o los nueve pecados capitales) i Piso 86 per exemple -, en aquesta ocasió la integra a l’espai convertint aquesta instal•lació en una mena d’homenatge insinuat.

Després del rescat d’una fotografia dels anys 40 d’alguns dels treballadors d’El Forn de la Calç, Rubén Ochoa s’implica, entenent i cercant per trobar una idea que conclou per incloure nous camins; la fotografia escollida es revela i s’imprimeix en pedra de calç- amb la tècnica que ja hem dit- amb la companyia d’un haiku del poeta japonès Santoka Taneda que te un clar sentit per l’autor. Així, com un altar no sol•licitat o com una intervenció no concedida, les obres ( un díptic de gran format) resten perdudes en l’interior de cadascun dels dos forns que formen la imatge central del lloc.

Una pedra com a coixí / intervenció (díptic)
Fotografia revelada i impresa sobre pedra
Pedra de calç + químics +tintes de carbó+ ferro
60x60cms, c/u