Artista seleccionada Convocatòria CALÇ d’Euroregió

Clara Gassull Quer

Proposta de projecte de recerca i creació a desenvolupar a Calce, Calders i Menorca

projecte de Clara Gassull

portafoli Clara Gassul

web Clara Gassull

Objectius
· Combinar investigació i creació artística.
· Conèixer la història a escala geològica de cada un dels territoris.
· Entrar en contacte amb persones i/o entitats especialitzades amb àmbits que treballa
el tema proposat.
· Conèixer relats orals i/o escits al voltant dels tres territoris.
· Imaginar un mar a cadascun dels indrets.
· Realitzar les activitats de mediació proposada.
· Desplegar un treball artístic multidisciplinari.
· Ampliar la recerca realitzada fins ara amb un tercer capítol que tingui lloc en el marc
d’aquesta residència.
· Formalitzar la feina feta

Planificació de cada itinerància
La planificació de cada itinerància anirà lligada a la metodologia de recerca que plantejo,
una metodologia que combina teoria i praxi i que es desenvolupa per mitjà de la contemplació,
la investigació i l’acció. Aquesta manera de treballar es basa en una recerca teòrica basada
en lectures i entrevistes i un treball de camp i experimentació artística. La metodologia de recerca
i creació s’agrupa de la següent manera:

3C: Calce Culture Contemporaine
Tenint en compte que 3C és una associació dedicada a residències artístiques però també
especialitzada en projectes de mediació, proposo per una banda, començar la recerca

amb un contacte directe amb l’entorn a partir del treball de camp i, per altra, una propos-
ta de mediació al voltant de la pedra calcària agafant de punt de partida la història de

les Glossopetrae i de Nicolaus Steno. Es pot trobar més informació al voltant d’aquesta
proposta al document adjunt de la proposta de mediació.
Centre d’Art Contemporàni i Sostanibilitat: Cacis.
En Ferran Climent, a la jornada, va parlar molt del territori de Calders.
En aquesta itinerància tinc previst parlar amb professionals de l’àmbit de la geologia, com
ell, i amb persones que habiten l’entorn per tal de conèixer la història del lloc i conèixer-ne
diversos relats orals o escrits. Aquesta itinerància la platejo com un espai per a poder dur
a terme una primera part de les pràctiques d’experimentació.

*En funció de les possibilitats i vincles entre Cacis i altres espais, associacions, insti-
tucions, hi hauria la possibilitat de dur a terme la proposta de mediació.

Es FAR Cultural

Aquesta última itinerància la plantejo com un espai per centrar-me de ple amb les pràc-
tiques d’experimentació i revisar el treball fet fins llavors.

* En funció de les possibilitats i vincles entre Cacis i altres espais, associacions, insti-
tucions, hi hauria la possibilitat de dur a terme la proposta de mediació.

1. Recerca i investigació teòrica
Una part de la metodologia de recerca es basa en una investigació i recerca teòrica de les quals
formen part un seguit de lectures de llibres i articles vinculades a la geologia, l’arqueologia i la
història i dels llocs. Fins ara he treballant amb professionals de diversos àmbits com la Josefina

Simón (arqueòloga), Carles Roqué (geòleg), Àlex Gutiérrez (biomèdic) i l’Alba Raventós (per-
former i investigadora en les arts del moviment, especialitzada en Body Mind Centuring.

En aquesta itinerància, que se’m presenta com un nou capítol de la recerca, voldria seguir estant
en contacte amb professionals dels diversos àmbits a treballar i investigar.
2. Treball de camp
Aquesta vessant de la metodologia entra en contacte directe amb l’entorn de recerca: els territoris
calcaris. El treball de camp es basa en caminar. Aquest fet, em permet tenir una experiència física

amb el lloc i explorar la relació entre el cos i el paisatge. Les caminades per territoris calcaris ocu-
paran un gran espai dins d’aquesta recerca.

3. Pràctiques d’experimentació
Es basa en un conjunt de pràctiques que agafen forma a través de diversos llenguatges artístics

com el dibuix, la fotografia, el so i la recopilació d’elements minerals. Aquestes pràctiques s’expli-
quen de forma més concreta a l’apartat de formalització.

No Comments

Post A Comment