El projecte AMiC proposa la pràctica educativa com a espai de trobada per assajar diferents disciplines artístiques on les i els mestres i alumnes puguin conèixer millor els llenguatges artístics contemporanis. També vol ser un estímul per tal de treballar diferents àrees del currículum a partir del llenguatge audiovisual i ampliar l’horitzó d’experiències i coneixements més enllà de la simple experiencia estètica per obrir tot un ventall de possibilitats a nivell educatiu.
Durant el curs 2020-21, per a la 7a edició del projecte AMiC (Art, Mestres i Creació), el tema triat va ser “Connexions”. Així que, durant el curs 20-21, es va donar valor al concepte de «connexions », especialment en un temps (des del Covid19 fins a la crisi climàtica) i en que sovint, massa sovint, ens hem trobat aïllades i aïllats, o rebent recolzament dels altres, fruit d’aquestes noves situacions sorgides en el segle 21. Això ens ha obliga a repensar-nos i, a repensar, també, en com ens connectem o reconnectem entre nosaltres i amb el món que ens envolta.
L’artista convidada va ser Irma Marco (València, 1981) és artista, investigadora i docent. Els seus treballs posen en relació continguts que ja existeixen amb d’altres que són de nova creació, de manera que es generen diàlegs que qüestionen el concepte del sentit original. La seva pràctica es belluga entre lainstal·lació, el site-specific i l’experimentació sonora, entre altres camps.
El curs 22-23 el projecte AMIC el tema és “Límits”
Què són els límits?
Un límit és una línia real o imaginària que separa dues coses. En geografia, els límits separen diferents Territoris del planeta. Aquest
curs volem treballar els límits, tots ; els socials, els geogràfics, els culturals, els ambiental…….els límits planetaris .
PONÈNCIA
Paula Bruna
Doctora de Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB) amb una tesi sobre art i ecologia política. Des de la seva doble perspectiva com a ambientòloga i artista, utilitza la investigació artística com una forma de coneixement en què s’hibriden diferents disciplines.
El seu interès se centra en l‟estudi del conflicte entre una societat basada en el creixement econòmic i la naturalesa limitada del medi que la sosté. En els darrers anys, investiga sobre la conformació del relat de l’Antropocè des d’un punt de vista no humà, mitjançant una combinació de ciència, ficció i art. La seva hipòtesi és que explorar punts de vista diferents de l’antropocentrisme actual té efectes en la consciència ecològica i obre la gamma de possibles formes de convivència.
Els resultats de la seva investigació artística han estat presentats a diversos congressos, publicacions (Re-Visions, BRAC, Ecologia Política), tallers sobre art i ecologia (Hangar, L’Escocesa, Calafou, Centre del Carme de Cultura Contemporània, UAB) i esdeveniments artístics i exposicions (Arts Santa Mònica, SWAB Barcelona Art Fair, CCCB, CAN Farrera, L’Escocesa, FASE + Dràcul·la, Projector International Videoart Festival, i Kunstraum Lakeside a Àustria). Va obtenir la Beca per a la creació artística Guasch-Coranty 2018- 19, Beca de recerca i experimentació L’Escocesa ‘19, i Beca per a la investigació i la innovació en els àmbits de les arts visuals, nous sectors creatius, arts escèniques, música i pensament 2020 (OSIC, Generalitat de Catalunya). Durant el curs 2020-2021, ha participat al programa En Residència (impulsat per l’ICUB i el CEB) a l’Institut Vapor del Fil. Ha realitzat residències artístiques a Hangar (2017-2020), Cultivamos Cultura (Portugal, 2021) i actualment és artista resident a La Escocesa.
https://paulabruna.com/
TALLERS
Visitarem la sala L’Art de Viure, de l’entitat manresana AMPANS, al carrer Bernat de Cabrera. Aquest Centre Ocupacional va reconvertir l’antiga Industrial Elèctrica Manresana en un taller d’art i d’expressió plàstica, pensat perquè persones amb discapacitat intel·lectual poguessin explorar el seu talent i creativitat.
Coneixerem les instal·lacions i als artistes que participen diàriament en els tallers de Manresa. Durant unes hores veurem les seves produccions i farem un treball conjunt.
L’obertura d’aquest Centre Ocupacional respon a una estratègia d’inclusió a la societat que passa per acostar els serveis i recursos d’AMPANS a la comunitat, en aquest cas, al barri de les Bases de Manresa. El centre té una capacitat per a una vuitantena de persones on cada artista busca potenciar el seu talent i creativitat i definir el seu estil a partir d’activitats individuals i grupals.
Amb l’artista Alèxia Lleonart Pujol, farem una sortida taller. L’Alèxia és llicenciada en Belles Arts per la UB i especialitzada en gravat i tècniques d’estampació. Professora de l’Escola d’Art de Manresa, imparteix classes en el Taller de Gravat i en els cicles de grau mitjà d’Assistència al producte gràfic imprès i el cicle de grau superior d’il·lustració.
Els seus gravats incorporen tècniques d’estampació professional, tècniques tradicionals i tècniques de gravat més sostenible i respectuós amb el medi ambient.
Durant la sortida l’artista i docent ens proposarà percebre amb el tacte els elements constructius de la pedra seca, per tal d’elaborar una traducció, a través de la tècnica del frottage, que la faci de nou visible òpticament en un llençol de cotó antic, redescobrint-la a través d’un «revela’t» en un bany de tanins.