CACiS participa a la jornada de debat sobre la sostenibilitat cultural a la Fira Mediterrània

Fira Mediterrània presenta un complet programa d’activitats professionals amb la sostenibilitat cultural com a debat central

 

La sostenibilitat cultural, protagonista de les Jornades Professionals

Les Jornades Professionals de la Fira Mediterrània, proposta ja consolidada al calendari dels professionals, tindran lloc des de dimarts 13 a dijous 15 d’octubre i enguany posaran el focus en la sostenibilitat cultural. En els darrers anys s’han vist iniciatives que promouen frenar l’impacte negatiu que generem sobre el planeta fent esforços per aplanar la corba de l’excés de contaminació i de consum. Conceptes com quilòmetre zero, comerç local i de proximitat, productes de temporada, cooperatives, els mals del petroli i del turisme low cost i de masses està a l’ordre del dia. La Fira, però, vol posar el focus en com es treballen tots aquests conceptes a la cultura. En aquest sentit, l’objectiu de les jornades serà apropar models d’implementació d’estratègies de cultura sostenible en les dimensions social, econòmica i ambiental, liderats per equipaments, festivals i artistes i convidar a la reflexió constructiva per a un desenvolupament cultural sostenible.

La transhumància artística per la Catalunya Central Brots Transhumants que faran el músic Arnau Obiols i el ballarí Magí Serra durant tota la setmana, acompanyarà les jornades amb diferents intervencions i oferirà la ponència inaugural amb una conversa amb el científic i geògraf ambiental Martí Boada.

Com a ponents hi participaran Ramon Castells (CoNCA), Tracy Sirés i Carles Ribell (Teatre Auditori de Granollers), Gemma Carbó (Museu de la vida rural. Fundació Carulla), Maia Kanaan (A l’Encontre), Roser Oduber (CACIS. Centre d’Art Contemporani i Sostenibilitat), Eduard Escoffet (Festival Poesia i +), Núria Feixas (Festival Ésdansa), Maria Faura (Festival Cantilafont), Alex Rodríguez (Fetal. Festival de Teatro Alternativo de Urones de Castroponce) i els artistes Edi Pou, Lali Álvarez, Joana Gomila i Marc Sampere. Com amoderadors hi participaran Lluís Puig (director del Programa per al desenvolupament de projectes culturals d’àmbit internacional) i els periodistes Txell Bonet i Nando Cruz.

Fira Mediterrània presenta un completo programa de actividades profesionales con la sostenibilidad cultural como debate central

Del 13 al 15 de octubre, las actividades profesionales serán en línea

Este año, buena parte de estas actividades y los contactos entre profesionales se podrán seguir de forma práctica y eficaz desde la renovada Lonja Virtual, que ha actualizado, readaptado y ampliado sus funcionalidades especialmente para la ocasión y que la Fira pondrá a disposición de los acreditados durante los próximos días. Será desde la Lonja Virtual, en el apartado de «La Fira endirecto», que se podrán seguir en línea las actividades profesionales programadas desde el 13 hasta el 15 de octubre (las jornadas profesionales, las entrevistas con los artistas, las reuniones rápidas y las presentaciones de proyectos). Para los días 16 y 17 de octubre se han programado unos itinerarios en vivo de proyectos escénicos y musicales, que incluyen diversas presentaciones y showcases, y que se convertirán en el primer encuentro presencial para muchos profesionales del sector.

La sostenibilidad cultural, protagonista de las Jornadas Profesionales

Las Jornadas Profesionales de Fira Mediterrània, propuesta ya consolidada en el calendario de los profesionales, tendrán lugar desde martes 13 a jueves 15 de octubre y este año pondrán el foco en la sostenibilidad cultural. En los últimos años se han visto iniciativas que promueven frenar el impacto negativo que generamos sobre el planeta haciendo esfuerzos para allanar la curva del exceso de contaminación y de consumo. Conceptos como kilómetro cero, comercio local y de proximidad, productos de temporada, cooperativas, los males del petróleo y del turismo low cost y de masas está a la orden del día. La Fira, sin embargo, quiere poner el foco en cómo se trabajan todos estos conceptos en la cultura. En este sentido, el objetivo de las jornadas será acercar modelos de implementación de estrategias de cultura sostenible a las dimensiones social, económica y ambiental, liderados por equipamientos, festivales y artistas e invitar a la reflexión constructiva para un desarrollo cultural sostenible.

La trashumancia artística por la Cataluña Central Brots Transhumants que harán el músico Arnau Obiols y el bailarín Magí Serra durante toda la semana, acompañará las jornadas con diferentes intervenciones y ofrecerá la ponencia inaugural con una conversación con el científico y geógrafo ambiental Martí Boada.

Como ponentes participarán Ramon Castells (CoNCA), Tracy Sirés y Carles Ribell (Teatre Auditori de Granollers), Gemma Carbó (Museu de la vida rural. Fundació Carulla), Maia Kanaan (A l’Encontre), Roser Oduber (CACIS. Centre d’Art Contemporani i Sostenibilitat), Eduard Escoffet (Festival Poesia i +), Núria Feixas (Festival Ésdansa), Maria Faura (Festival Cantilafont),  Alex Rodríguez (Fetal. Festival de Teatro Alternativo de Urones de Castroponce) y los artistes Edi Pou, Lali Álvarez, Joana Gomila y Marc Sampere. Como moderadores participarán Lluís Puig (director del Programa para el desarrollo de proyectos culturales de ámbito internacional) y los periodistas Txel Bonet y Nando Cruz.

No Comments

Post A Comment

dos × 1 =